martes, 5 de mayo de 2020

MILICIANES



Em van dir que era feble,
que havia de rentar, cosir i cuinar,
però jo ja era una miliciana al front.

Em van dir  contrarevolucionària,
em van dir que no podia agafar el fusell,
però jo valenta i tossuda restava a la trinxera.

Em van dir que marxés a casa,
em van dir que la guerra,
que van desfermar els homes,
no podia ser combatuda per les dones,
però jo era una antifeixista al parapet
mirant als ulls a l’enemic a primera línia de foc.

Em van dir meuca,
em van dir pou de malaltia,
però no vaig acotar el cap,
vaig aixecar el puny exigint igualtat.

Jo era una dona més,
que volia el respecte dels seus companys
i vaig guanyar-me el dret de lluitar contra el feixisme.

Jo vaig ser una miliciana més morta al front,
una miliciana més,
per sempre viva en les vostres memòries.

mjb.

No hay comentarios:

Publicar un comentario